Jak ćwiczyć z drążkiem do podciągania?

Czasami najprostsze rozwiązania mogą przynieść świetne rezultaty. Podobnie jest przy treningach za pomocą drążka do podciągania. Korzystając z niego, możliwe jest wykonanie ćwiczeń na różne obszary ciała. Dowiedz się, dla kogo trening z drążkiem do podciągania będzie najlepszy.

Drążek do ćwiczeń – co to?

Drążek do podciągania to jeden z najprostszych elementów wyposażenia siłowni, który można zastosować zarówno w profesjonalnych obiektach, jak i w domu. W zależności od tego, jaki sprzęt zostanie wybrany, może on być zamontowany nie tylko do ściany czy sufitu. Coraz większą popularnością cieszą się drążki ddo podciągania stacjonarne.

Głównym założeniem treningu na drążku do ćwiczeń jest wykorzystanie własnej masy ciała. W ten sposób możliwa jest praca nad mięśniami:

  • grzbietu,
  • brzucha,
  • ramion.

To doskonały sposób dla osób chcących zwiększyć siłę, wytrzymałość oraz zadbać o formę całego ciała.

Drążek do podciągania – dla kogo będzie najlepszy?

Wiele osób zastanawia się, czy tak nieskomplikowany sprzęt do ćwiczeń będzie odpowiedni dla nich. Otóż drążek do ćwiczeń to urządzenie, które pozwala na wykonanie różnorodnych treningów. Jego wykorzystanie będzie idealne dla osób:

Dopiero zaczynających swoją przygodę z siłownią

Podciąganie ciężaru własnego ciała to świetny sposób, aby rozpocząć regularne treningi. Choć z pozoru drążek do ćwiczeń wydaje się bardzo łatwym urządzeniem, to nie każdy jest w stanie od razu się na nim utrzymać. Dlatego, żeby zadbać o odpowiednią stymulację górnych partii mięśni, warto regularnie podciągać się na drążku. Wraz z rozwojem tej umiejętności przejście do innych treningów, zakładających wykorzystanie wolnych ciężarów, będzie łatwiejsze.

Dysponujących niewielkim metrażem

Chciałbyś zacząć trenowanie w domu, ale Twoje mieszkanie jest małe? Nie zmieszczą się w nim duże maszyny treningowe czy hantle? Zdecyduj się na drążek do podciągania. W zależności od Twoich preferencji możesz wybrać model montowany na suficie lub ścianie, dzięki czemu nie będzie on zajmował zbyt wiele miejsca.

Warto wiedzieć, że możliwy jest również zakup drążka do podciągania stacjonarnego. To rozwiązanie idealne dla tych, którzy nie chcą ingerować w powierzchnie ścian czy sufitu.

Jakie ćwiczenia na drążku do podciągania?

Drążki do podciągania umożliwiają wykonanie różnorodnych treningów. Wśród najpopularniejszych ćwiczeń na tym sprzęcie można wymienić:

  • aktywny zwis – złap za drążek i staraj się jak najdłużej utrzymać ciało w pozycji zwisającej;
  • podciąganie ciała – chwytając pewnie drążek, spróbuj podciągnąć się możliwie jak najwyżej;
  • przyciąganie ud – zwisając na drążku, przyciągaj uda do klatki piersiowej.

To tylko kilka ćwiczeń, które pomogą Ci rozpocząć skuteczne treningi z drążkiem do podciągania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here