Najlepsze ćwiczenia na brzuch – jak zrobić ABS na siłowni?

trenig abs w krakowie

Trening ABS cieszy się dużą popularnością na całym świecie. To zestaw ćwiczeń, które pomagają rozbudować oraz wyrzeźbić dolne i górne partie mięśni brzucha. Wymaga sporego wysiłku, systematyczności, a także silnej woli, jednak szybko można zauważyć jego efekty. Te ćwiczenia na brzuch możesz wykonywać w domu, na siłowni albo – dla jeszcze lepszego efektu – zapisać się na zajęcia grupowe!

Jak rozpocząć drogę po idealny brzuch?

Kto z nas nie marzył kiedyś o możliwości zgubienia kilogramów tylko z brzucha, rąk czy ud. Niestety – chudnięcie z jednej partii ciała jest niemożliwe. Regularny trening pozwoli ci za to wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie oraz ujędrnić skórę. Trening ABS to doskonały sposób na uzyskanie pożądanego przez wielu trenujących „kaloryfera”. Ćwiczenia są uniwersalne, odpowiednie zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych. Przeznaczone dla każdego, kto marzy o płaskim i wyrzeźbionym brzuchu. Gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami na brzuch, warto odwiedzić siłownie, na których prowadzone są zajęcia ABS. Wiele placówek w Krakowie ma w szeroką ofertę zajęć pomagających uzyskać płaski i wysportowany brzuch. Nad efektywnością i bezpieczeństwem treningu czuwają tam instruktorzy, którzy prezentują odpowiednie techniki oraz dbają o bezpieczeństwo i prawidłową postawę podczas wykonywania ćwiczeń.

3 wskazówki ułatwiające wykonywanie ćwiczeń na brzuch

  1. Przed rozpoczęciem ćwiczeń składających się na trening ABS należy uświadomić sobie, że mięśnie brzucha dzieli się na trzy partie: mięśnie boczne, górna część mięśni prostych oraz dolna część mięśni prostych.
  2. Bardzo ważne jest, aby zachować odpowiednią kolejności przy doborze ćwiczeń. Wynika to między innymi z funkcji poszczególnych podgrup i jest powodem, dla którego warto wybrać się na zajęcia z instruktorem. Na samym początku wykonuje się powtórzenia, skupiające się na mięśniach dolnych, a następnie bocznych. Partia górna wpływa na stabilizację ruchów w obu przypadkach. Wymusza to pozostawienie ich na sam koniec – w przeciwnym razie (przemęczone) nie byłyby w stanie wykonać odpowiedniej stabilizacji.
  3. W trakcie treningu ABS warto stosować naprzemiennie ćwiczenia o zróżnicowanej dynamice. Szybkie ćwiczenia wpływają na „spalanie oponki”. Statyczne pozwalają maksymalnie zaangażować do pracy odpowiednią grupę mięśni.

Efekty ćwiczeń ABS

Trening ABS zapewnia rozbudowanie oraz wyrzeźbienie mięśni brzucha. Każde ćwiczenie angażuje kilka partii mięśni jednocześnie, a przy zachowaniu odpowiedniej kolejności, jesteśmy w stanie osiągnąć fenomenalny rezultat. Pierwsze efekty są widoczne już po dwóch tygodniach uczęszczania na regularne zajęcia ABS. Natomiast chcąc zrzucić zbędne kilogramy, trening ABS można skutecznie łączyć z ćwiczeniami typu cardio na siłowni i dbaniem o odpowiednią dietę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here