Trening domowy – na co zwrócić uwagę?

Jednym z najlepszych rozwiązań dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu na dojazdy na siłownię lub z różnych powodów preferują ćwiczenia bez udziału innych, jest wykonywanie treningów w zaciszu własnego domu. To również świetna opcja dla wszystkich, którzy chcą zaoszczędzić oraz mają problem z systematycznością. Każdy trener personalny powie, że trening domowy może być równie skuteczny jak ten na siłowni, o ile będziemy pamiętać o trzymaniu się kilku zasad.

Jak trenować w domu?

Jednym z największych zagrożeń jakie wiąże się z ćwiczeniem na własną rękę jest ryzyko złej techniki wykonywania ćwiczeń oraz nieodpowiedniego przygotowania. Jak zapobiec takiej sytuacji? Konieczne jest zapoznanie się z informacjami dotyczącymi prawidłowej techniki. Można to zrobić np. poprzez oglądanie filmów dostępnych w sieci, gdzie trenerzy pokazują jak należy wykonać konkretne ćwiczenie. Podczas aktywności w domu nie wolno zapominać o rozgrzewce. Jeśli korzystamy z programów, który opracował np. trener personalny, tego typu element powinien znaleźć się na początku treningu. To samo tyczy się rozciągania. Pomijanie obu elementów grozi kontuzją oraz wolniejszą regeneracją organizmu.

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Osoby trenujące na własną rękę bardzo często przesadzają z częstotliwością i intensywnością. Problemem jest też brak konkretnego planu ćwiczeń, co prowadzi do wykonywania ciągle tych samych treningów. Jeśli zależy nam na uzyskaniu zadowalających efektów, konieczne jest pogłębienie wiedzy na temat tego w jaki sposób należy ćwiczyć. Teoria powinna być naszą bazą, którą następnie wykorzystamy w praktyce. Na początek powinny wystarczyć 3-4 treningi w tygodniu, trwające do 60 minut. Ważna jest różnorodność oraz praca nad różnymi partiami mięśni. Nie warto od razu rzucać się na głęboką wodę i planować ćwiczenie każdego dnia, gdyż szybko odczujemy negatywne konsekwencje takich działań, nie tylko w postaci zakwasów, ale przede wszystkim zniechęcenia.

Dowiedz się więcej: trener personalny Kraków

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here